Tworząc systemy Xelion, zadbaliśmy o to, aby korzystanie z usług było nie tylko wygodne, ale także w pełni bezpieczne. DI Xelion zapewnia całkowite bezpieczeństwo danych osobowych. Wszelkie informacje przekazane przez naszych Klientów są chronione zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i zachowania poufności.

  

Platforma

PAMIĘTAJ O SWOIM BEZPIECZEŃSTWIE PODCZAS KORZYSTANIA Z PLATFORMY XELION!

  • Regularnie zmieniaj hasło, np. w odstępstwach 30-dniowych. Nowe hasło powinno różnić się od haseł wykorzystywanych dotychczas. W celu zmiany hasła po zalogowaniu do Platformy należy przejść do sekcji "Profil Klienta" i wybrać opcję "Zmiana hasła".
  • Nie podawaj poufnych informacji na stronach przypominających swoim wyglądem strony DI Xelion.
  • Każde logowanie rozpoczynaj od kliknięcia w klawisz „Logowanie” w górnym prawym rogu strony www.xelion.pl.
  • Na stronie głównej logowania sprawdź, czy jej adres to: https://platforma.xelion.pl/Clients/Home/LogOn.
  • Sprawdź, czy na ekranie widnieje symbol kłódki oznaczający nawiązanie połączenia szyfrowanego (adres zaczyna się wtedy od "https", a nie od "http").
  • Jeżeli znajdziesz symbol kłódki, kliknij na niego dwa razy, aby sprawdzić, czy wyświetlony certyfikat jest ważny i czy został wydany dla Domu Inwestycyjnego Xelion sp. z o.o.

Dla strony głównej logowania Platformy Xelion prawidłowy certyfikat powinien zawierać następujące informacje:

  • witryna: platforma.xelion.pl
  • właściciel: Dom Inwestycyjny Xelion sp. z o.o.,
  • wystawca: thawte, Inc.,
  • ważność certyfikatu: wystawiony dnia 2018-07-10, natomiast wygasa dnia 2020-09-07.

REKOMENDOWANE PRZEGLĄDARKI!

Dla pełnego bezpieczeństwa i wygody korzystania z serwisu Platforma Xelion zalecamy korzystanie z przeglądarek:
  • Google Chrome - wersja 24 i nowsza,
  • Mozilla Firefox - wersja 14.01 i nowsza,
  • Microsoft Windows Internet Explorer 11.

DZIAŁAJ SZYBKO!

W  przypadku  podejrzenia,  że  osoba  nieuprawniona  weszła  w  posiadanie danych służących autoryzacji dostępu do Platformy Xelion, niezwłocznie:
  • dokonaj zmiany hasła dostępowego (w Platformie należy przejść do sekcji "Profil Klienta" i wybrać opcję "Zmiana hasła") oraz
  • zgłoś ten fakt DI Xelion (bezpośrednio pod numerem infolinii DI Xelion +48 22 565 49 49).

Komunikaty dotyczące zagrożeń w sieci

TROJAN BANAPTER, PODMIENIAJĄCY RACHUNKI BANKOWE WKLEJANE ZE SCHOWKA

Zgodnie z komunikatem, jaki opublikował Związek Banków Polskich, ostrzegamy przed niebezpieczeństwem wynikającym z działania nowego typu złośliwego oprogramowania o nazwie Banapter. Wszyscy użytkownicy bankowości elektronicznej korzystający z popularnych przeglądarek internetowych: Internet Explorer, Firefox czy Opera są narażeni na atak tego oprogramowania.

Przestępcy rozpowszechniają Banapter jako załącznik do wysyłanych na prywatne skrzynki wiadomości typu spam. W treści wiadomości lub jej tytule zazwyczaj pojawia się informacja zachęcająca do otwarcia załącznika (np. informacja o niezapłaconej fakturze VAT), a co za tym idzie zainfekowanie komputera.

Banapter umożliwia przestępcom zdalną podmianę numeru rachunku bankowego skopiowanego przez Klienta do "schowka", a następnie "wklejonego" do formularza przelewu.

Bądź czujny - przed zatwierdzeniem przelewu zawsze sprawdzaj, czy „przeklejony” numer rachunku odbiorcy przelewu jest prawidłowy.

 

TROJANY CITADEL ORAZ ZEUS P2P – NOWE WERSJE

Trojany atakują komputery z zainstalowanym systemem Windows i mają na celu przejęcie kontroli i zmianę wyglądu wyświetlanych stron internetowych. W połączeniu w socjotechniką w postaci spreparowanych komunikatów zamieszczanych na serwisach przypominających serwisy bankowe, starają się nakłonić użytkownika do wykonania testowego przelewu.

 

Więcej szczegółowych informacji na ten temat można uzyskać na stronie internetowej Związku Banków Polskich.